We geven met zijn allen steeds meer geld uit tijdens en vlak voor de feestdagen. Dit is dus het ideale moment om gebruik van te maken. In deze blog vind je enkele tips over hoe je online marketing in de vorm van emailmarketing het beste in kunt zetten tijdens deze periode.
Aftelklok De eerste tip is om gebruik te maken van een klok die aftelt. Dit is een leuke manier om jezelf te onderscheiden van de rest en om de mail net even iets persoonlijker te maken. Je kunt bijvoorbeeld te klok af laten tellen tot wanneer de sale voorbij is, of juist wanneer deze van start gaat.
Korting De volgende tip is om korting te geven. Dit lijkt misschien vanzelfsprekend, maar toch slaan veel bedrijven op dit vlak de plan flink mis. Je kunt hoge kortingen geven, dan is de kans het grootst dat mensen een aankoop doen, maar je kunt bijvoorbeeld ook een cadeau geven bij een bestelling vanaf een bepaald bedrag.
Stand out Rond deze tijd van het jaar is het belangrijker dan ooit om op te vallen. De mailbox van de mensen die je mailt puilt waarschijnlijk uit met soortgelijke mails. Het is dus belangrijk dat je ervoor zorgt dat ze juist jouw mail wel openen. Vermijd dus de standaard smileys en tekstjes, maar maak er iets origineels van. Laat bijvoorbeeld in het onderwerp van de mail al weten dat wanneer de ontvanger nu iets besteld, hij het gegarandeerd voor de feestdagen in huis heeft. Wanneer je het lastig vindt om zelf mails op te stellen, kun je dit ook door een onlinemarketingbureau, zoals Economy laten doen.
Voorbereiding Je weet al het hele jaar dat deze periode eraan komt, dus voorbereiding is key. Vermijdt dus het verzenden van e-mails die volstaan met stockfoto’s maar maak er iets origineels van. Begin op tijd met het opstellen van de mail zodat deze op tijd, en gelijk goed, verzonden kan worden. |
http://www.economy.nl |